Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Plantaardig relaxen met Alpro bij Isle of Wight

Pieter Van der Meer 31 augustus 2018

Het Isle of Wight Festival vierde deze zomer het 50-jarig jubileum. Deze klassieker wordt ook wel het Britse 'Woodstock' genoemd en het behoort daarmee ook tot het Britse erfgoed van de muziek. Tijdens de jubileumeditie werd het eiland Wight overgenomen door headliners als Kasabian, Depeche Mode, Liam Gallagher en The Killers. Merken Alpro, British Airways en Aussie Haircair sloten daar naadloos op aan met creatieve activaties.

Alpro

Het van oorsprong Belgische Alpro zette voet aan land op Wight om haar plantaardige voeding te promoten met de 'Alpro Planquet'. Deze bar stond volledig in het teken van 'Plant Power' om de festivalbezoeker kennis te laten maken met plantaardig eten. Behalve het proeven van Alpro yoghurts en ijskoffies konden bezoekers daar ook even relaxen op een bed van gras onder het motto: 'Veg-out Flower Bed'. Iedere ochtend zorgde Alpro ook voor een gezond en plantaardig ontbijt met samples

Alpro Plantpower

British Airways

Vliegtuigmaatschappij zorgde met onder de slogan 'Beyond The Clouds' voor de populairste activatie op het festivalterrein. Bij de ingang van de camping werden bezoekers welkom geheten door British Airways stewardessen, die 6000 waszakken uitdeelden. In nog geen anderhalf uur waren die zakken al weggeven. Bij de speciaal ingerichte British Airways ruimte werden festivalgangers zoals in het vliegtuig in de watten gelegd met massages, en een make-over in de Glitter Bar. Met een kofferspel konden ze daar ook vliegtickets naar hun favoriete vakantiebestemming winnen. Met dat volle activatieprogramma wist British Airways zowel nieuwe als bestaande klanten beter te binden. 

Aussie Haircare

Aussie Isleofwight

Een andere opvallende activatie was te zien bij The Aussie Music Box, die Aussie Haircare samen met het Live Nation Experiential team had ontwikkeld. Het shampoo-merk bracht hier haar #MusicToYourHair-campagne tot leven door een oase te creëeren voor de festivalbezoeker met akoestische muziek en een brede selectie aan Aussie-producten om uit te proberen.