Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Lollapalooza 2018: Interactieve dansvloer en arcade games

Remco Tervoort 10 augustus 2018

Lollapalooza is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle festivals ter wereld, met 7 edities in 3 verschillende werelddelen. Het succes van het muziekevenement straalt ook af op het aantal partnerships. Tijdens het festival in Chicago van afgelopen weekend waren er maar liefst 32 (!) partners verbonden aan Lollapalooza. We lichten de meest opvallende activaties uit. Van een interactieve dansvloer tot virtual reality, en van arcade games tot een Human Claw Experience.

Asics

Asics was dit jaar de officiële footwear sponsor van Lollapalooza. Het kledingmerk moedigde bezoekers aan het gehele weekend te blijven bewegen met de Asics Make Your Move interactieve LED-dansvloer. DJ’s zorgde voor de muziek. Bij elke beweging van de bezoekers lichtte de dansvloer op. Fans met de beste moves maakten kans op verschillende prijzen, zoals korting op Asics sneakers of VIP-kaarten voor de editie van 2019. 

Lollapalooza Asics2

State Farm

De financiële instelling State Farm bracht de zogenaamde Neighborhood of Good opnieuw naar Lollapalooza. De Neighborhood of Good bestond uit vier verschillende kleine houten huizen, met vier verschillende thema’s: probleemjongeren, honger, muzikale educatie en een plek waar je kennis kon maken met vrijwilligerswerk in jouw woonplaats. In de huisjes konden bezoekers onder meer een ukelele in elkaar zetten, voedselpakketten samenstellen en inspirerende brieven voor probleemjongeren schrijven. 

Lollapalooza State Farm

Google

In samenwerking met bureau C3, Red Bull en Google werd Lollapalooza uitgezonden in virtual reality. Het was volledig geïntegreerd in de livestream van het festival, die ook te volgen was via het YouTube-kanaal van Red Bull. Lollapalooza had een hele programmering rondom de optredens heen gemaakt, met onder meer beelden vanaf het festival en interviews met bezoekers en artiesten. 

Red Bull

Red Bull zond niet alleen een groot deel van het festival uit via YouTube, het had ook een eigen lounge. Bezoekers konden de speciale Red Bull Festival Run arcade-game spelen om zo kans te maken op VIP-kaarten voor Lollapalooza 2019. 

Lollapalooza Red Bull

Fruit of the Loom

Fruit of the Loom maakte de nodige indruk met hun Human Claw Experience. Bezoekers konden ervaren hoe het voelt om je zo licht als een veertje te voelen, middels een speciale installatie. Al hangend kon je tussen ballonnen VIP festivalpassen vinden.

Lollapalooza Fruit Ofthe Loom

Lifeway Kefir

Op het festival was ook ruimschoots voor kinderen. In het zogenaamde Kidzapalooza moedigde Lifeway Kefir ouders en kinderen om samen aan allerlei activiteiten deel te nemen, zoals verven en dansen. Kinderen konden de hele dag terecht in het familievriendelijke gedeelte van het festival, waar ook muziek werd gedraaid.

Lollapalooza Lifeway Kefir

NBA 

In de stad van basketbalclub de Bulls was de NBA aanwezig met een eigen stand. Bezoekers konden hun eigen NBA-kleding personaliseren, als ze op social media aandacht schonken aan de activatie. De NBA verraste basketbalfans ook met gratis merchandise.


Bron: Livenation