Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Herbeleef je festivalweekend met 'My Festival Journey'

Remco Tervoort 2 augustus 2018

Op een festival zie je als bezoeker enorm veel verschillende artiesten. Na afloop van het weekend ben je misschien alweer vergeten welke optredens je precies hebt gezien. Daar heeft Hotels.com iets op gevonden. Met de activatie ‘My Festival Journey’ kunnen bezoekers een persoonlijke tijdlijn en afspeellijst creëren van de artiesten die je hebt gehoord.

Hotelketens zijn sinds een aantal jaar weer behoorlijk actief als sponsors van onder meer festivals. Ook websites voor hotelboekingen gaan steeds vaker partnerships aan in de muziekwereld. Zo werkt Hotels.com samen met enkele van de grootste festivals ter wereld, waaronder Electric Daisy Festival (EDC) Las Vegas, Forecastle Festival in Kentucky en TRNSMT in Glasgow. En het bedrijf doet meer dan de bezoekers van deze festivals ‘alleen’ overnachtingen aanbieden.

Persoonlijke muzieklijst

Hotels.com introduceerde vorig jaar ‘My Festival Journey’, een activatie waarbij bezoekers een persoonlijke tijdlijn en afspeellijst kunnen creëren van hun festivalervaring. ‘My Festival Journey’ is geïntegreerd in de apps van de festivals waar Hotels.com mee samenwerkt. Via pushnotificaties en emails wordt de bezoeker eraan herinnerd bluetooth en locatievoorziening aan te zetten. Met behulp van beacons wordt via de app precies bijgehouden bij welke optredens bezoekers aanwezig zijn geweest. Aan de hand van de locaties waar je als bezoeker bent geweest wordt in de app een persoonlijke muzieklijst samengesteld, met nummers van artiesten die je als bezoeker hebt zien optreden op het desbetreffende festival. De persoonlijke muzieklijst is beschikbaar via een speciale website en de lijst is eenvoudig te delen via social media. 

My Festival Journey’ is een mooie manier het festival na afloop nog eens te herbeleven.