Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Pepsi biedt bezoekers Tomorrowland de kans zélf platen te draaien

Remco Tervoort 25 juli 2018

Pepsi MAX is de komende vier jaar één van de hoofdsponsors van het Belgische dancefestival Tomorrowland. De samenwerking wordt dit jaar onder meer gevierd met de campagne ‘Sound of Tomorrow’. Pepsi biedt festivalbezoekers de gelegenheid een kwartier lang dj te zijn op het bekendste festival ter wereld.

Tomorrowland is één van de snelst groeiende muziekfestivals ter wereld en heeft een zeer trouwe aanhang. Voor Pepsi dé reden om samen te werken met het Belgische festival.

Op het festivalterrein heeft Pepsi MAX een activatiestand van 2 verdiepingen waar jong talent, muziek en de suikervrije cola centraal staat. Festivalgangers kunnen de uitdaging aangaan om een 15 minuten durend feestje te creëren met hun vrienden in de Pepsi MAX-stand, waarbij ze een DJ-set kunnen opnemen in samenwerking met een professionele DJ. Pepsi MAX wil hiermee het talent van morgen de kans geven om ontdekt te worden én hen een onvergetelijke festivalervaring bieden. Medewerkers lopen over het festivalterrein en vragen passanten of zij niet een keer willen draaien op Tomorrowland. 

De activatie creëert enorm veel zichtbaar voor het merk. Er worden namelijk video’s gemaakt die gedeeld kunnen worden op social media en de amateur-dj krijgt ook een opname van zijn set toegestuurd. 

Sneller inzetten op trends

Julien Galand, hoofd marketing van Pepsi in de Benelux, legt in de Belgische krant De Morgen uit waarom het frisdrankmerk een samenwerking is aangegaan met Tomorrowland. “Zij begrijpen de nieuwe generatie beter dan wij, en we gebruiken hun platform om ons merk te positioneren. En in tegenstelling tot onze grote concurrenten, zijn we in staat om sneller in te zetten op nieuwe trends. Wij vragen niet dat de hele stand in onze kleurcode is ingericht, of dat ons logo torenhoog aan de muur hangt. Tomorrowland biedt ons dit, binnen hun wereld. Wij werken binnen die wereld, met bijvoorbeeld limited edition blikjes in hun huisstijl.”

Om deze samenwerking te vieren, lanceerde Pepsi MAX namelijk ook een limited edition ‘Pepsi MAX x Tomorrowland’-blik dat vanaf nu tot en met eind juli verkrijgbaar is. Bovendien kunnen consumenten duotickets winnen voor het tweede weekend van Tomorrowland via een social media winactie op www.facebook.com/pepsinederland.

Uitbreiding

De samenwerking tussen Pepsi en Tomorrowland wordt eventueel uitgebreid naar de rest van Europa. "De ambitie is om dit Europees uit te rollen, en om op grote schaal talent te zoeken die hier op het festival kan draaien”, zegt Galand. 


Foto: PepsiCo