Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

NN Group deelt passie voor muziek met North Sea Jazz-bezoeker

Pieter Van der Meer 5 juli 2018

NN Group, het moederbedrijf van Nationale-Nederlanden, is dit jaar de nieuwe titelsponsor van het North Sea Jazz Festival. Volgens Remco Barbier, hoofd Branding bij NN Group, is dit festival een ideaal platform om als merk de verbinding te maken met muziekliefhebbers. "Bij NN North Sea Jazz zijn zoveel mooie verhalen te vertellen die we willen delen. En niet alleen met bezoekers."

NN kiest bij sponsoring voor domeinen die dicht bij mensen staan, zoals Barbier de keuze voor muziek naast kunst en hardlopen al toelichtte. Tijdens North Sea Jazz zal het delen van de passie voor muziek in alle activaties de rode draad zijn. Dat NN in het nieuwe logo van het festival is verwerkt is mooi voor de zichtbaarheid, maar het gaat de verzekeraar om meer. 

Het verschil maken

Barbier is ervan overtuigd dat een festival meer mogelijkheden biedt. “Het NN North Sea Jazz platform is bijzonder geschikt voor relatieontvangsten, maar biedt ook veel mogelijkheden voor activaties. Voordat we sponsor zijn geworden van het North Sea Jazz Festival hebben we nagedacht hoe we iets zouden kunnen toevoegen. We willen namelijk met onze partnerships mensen iets bijzonders laten ervaren. Natuurlijk is dat een uitdaging. Het North Sea Jazz is al een van de mooiste festivals ter wereld. Toch gaan we op zoek naar waar we het verschil kunnen maken voor de muziekliefhebber. Dit ook goed aan bij onze merkbelofte ‘You matter’, waarmee we willen uitdragen dat wat belangrijk is voor onze klanten, belangrijk is voor NN."

"Voordat we sponsor zijn geworden van het North Sea Jazz Festival hebben we nagedacht hoe we iets zouden kunnen toevoegen. We willen namelijk met onze partnerships mensen iets bijzonders laten ervaren." - Remco Barbier (NN Group)

Jazz by Ed van Elsken 

Tijdens deze eerste editie van North Sea Jazz voor NN zijn er samen met partners verschillende initiatieven ontwikkeld. De unieke fototentoonstelling 'Jazz by Ed van Elsken' komt voort uit de bestaande samenwerking met het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam. "Het Fotomuseum heeft een prachtige collectie foto's van de gerenommeerde Nederlandse fotograaf Ed van der Elsken. Tussen 1955 en 1961 bezocht en fotografeerde hij grote namen tijdens de befaamde nachtelijke jazzconcerten in het Amsterdamse Concertgebouw. Deze selectie jazzfoto’s met onder meer Chet Baker, Thelonious Monk en Ella Fitzgerald is tijdens het festival te zien is voor alle bezoekers. Dat is een hele mooie activatie." 

NN DE Café 

Daarnaast worden in het Nationale-Nederlanden DE Café in Rotterdam het weekend voorafgaand aan NN North Sea Jazz (6, 7, en 8 juli) drie jazzconcerten gegeven. Deze concerten zijn gratis bij te wonen en zijn onderdeel van het programma van North Sea Round Town. North Sea Round Town is het fringe festival van NN North Sea Jazz dat ruim twee weken lang neerstrijkt in Rotterdam, met een merendeels gratis, en afwisselend programma met jazz, blues, soul, funk, hiphop, pop en improvisatie.

North Sea Late Night

Verder vindt tijdens het festival elke avond North Sea Late Night plaats op het NN Hudson Terrace. Bezoekers kunnen bij deze late night talkshow de dag afsluiten en luisteren naar inspirerende live gesprekken "We kijken samen met artiesten, bekende Nederlanders en andere jazzfans op de dag terug, in de ontspannen sfeer van het festival. En met zoveel muzikaal talent aan tafel zullen het ongetwijfeld bijzondere gesprekken worden. North Sea Late Night is voor alle bezoekers live bij te wonen, maar we zullen de leukste fragmenten ook online gebruiken zodat meer muziekliefhebbers er van kunnen genieten. 

Passie voor muziek delen

Barbier benadrukt dat die activaties niet gericht zijn op het verhogen van de bezoekersaantallen. North Sea Jazz verkoopt immers al jaren zonder problemen uit, legt hij uit. "Het gaat vooral om het delen van de passie voor muziek met muziekliefhebbers. De activaties die we ontwikkelen moeten hieraan bijdragen." 

NN heeft zich voor drie jaar aan North Sea Jazz verbonden. De nieuwe sponsor denkt daarom in de doelstellingen ook aan de lange termijn. "We vinden het om te beginnen belangrijk dat mensen gaan herkennen dat NN hoofdsponsor is van North Sea Jazz. Dat hopen we in het eerste jaar terug te krijgen van de bezoekers. Dat gaan we in ieder geval ook meten." 

Lees ook 'Het belang van muziek verbindt NN met North Sea Jazz' over de sponsorstrategie van NN Group.