Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

8 creatieve activaties op Down the Rabbit Hole

Remco Tervoort 6 juli 2018

Down The Rabbit Hole is onder andere beroemd om zijn verborgen feestjes en verrassingsvoorstellingen. Die creativiteit zie je ook terug in de activaties van partners. Van een exclusieve ondergrondse bar tot Peaky Blinders, en van scotch-eggs tot een boomhut. We bespreken het met Rick van Santen, Accountmanager Brand Partnerships bij Mojo.

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 2968 Jeroen Roest Lq

Heineken

Heineken heeft dit jaar op diverse festivals zogenaamde 'Unexpected Bars'. Bij Down the Rabbit Hole bestond de bar uit twee grote zeecontainers die volledig ondergronds waren. “Het enige wat bezoekers zagen, was een kleine hut van een boswachter met een Heineken-lichtbak erop”, legt Van Santen uit. “Heineken deelde op het festival sleutels uit aan bezoekers. Dat was de enige manier waarop je naar binnen kon. De bar was ingericht als oud Amsterdams café, met kleedjes op tafel en Nederlandstalige muziek.”

ZIE OOK: 7 opvallende activaties op Pinkpop

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0971 Jeroen Roest Lq

Brand

Brand was wederom op Down the Rabbit Hole aanwezig met de Brand Bijzondere Bieren Bar. In het zogenaamde Vuige Veld – het rock & roll-hart van het festival – had Brand de area een industriële look gegeven. “Bier en zeker ook speciaalbier passen hier goed bij. Er was keuze uit 10 verschillende speciaalbieren. De Bijzondere Bieren Bar was een sfeervol terras tussen alle rock & roll, zodat je een goede beleving van het product had”, aldus Van Santen.

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0341 Jeroen Roest Lq

Desperados

Al sinds de eerste editie organiseert Desperados een feest met het Nederlandse hiphoplabel 'Noah's Ark'. Het feest werd dit jaar gehouden in een nieuw gebied op het festival 'Avantgarden', een gebied met een capaciteit van 2000 bezoekers. Een plastic fantastic area die volledig bestaat uit op maat gemaakte opblaasbare bogen, tenten, een bar en podium. Het festival maakt ook deel uit van een nationale buitencampagne van Desperados, waarbij mensen de fles kunnen scannen en kaartjes voor het festival kunnen winnen. 

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0131 Jeroen Roest Lq

Dewar’s

Een nieuw partnership op Down the Rabbit Hole dit jaar was die met Dewar's, een Scotch-whisky van Bacardi. “Ze pasten perfect in deze tent met de 1920's stijl die is bedacht door ons eigen creatieve team”, aldus Van Santen. De Scotch Egg Club combineert de twee grote liefdes van oprichter Tommy Dewar: Scotch en kippen. In de full-serve whiskybar in de Spiegeltent schonken de beste bartenders de whisky’s van Dewar’s. Van Santen: “Er gebeurde verder ontzettend veel. Het gebied had live muziek, schimmige waarzeggers, chickenrace-weddenschappen, een whiskyproeverij, Scotch eggs, DJ's en natuurlijk diverse whiskycocktails, geserveerd in echt glas.”

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0568 Jeroen Roest Lq

Hendrick’s Gin

Voor het tweede jaar op rij had Hendrick’s Gin haar eigen area: het Curious Cucumber Cocktail Forest. Het gebied was volledig ingericht in de steampunk stijl van het merk. “Het lag een beetje verscholen in het bos en door de gedetailleerde aankleding werd je echt meegezogen in hun wereld. Er hing een heel bijzondere sfeer, waar je uitstekend van de beste gins kon genieten.”

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0237 Jeroen Roest Lq

Mascotte

Mascotte is een merk van vloeipapier voor tabak. Het had een houten installatie op het strand waar reggae en ambient DJ's ontspannen muziek draaiden en waar gratis vloei beschikbaar was voor geïnteresseerden. “Mede door het mooie weer was het een drukbezochte plek. Veel mensen gingen ontspannen in de hangmatten. Het was een groot succes”, aldus Van Santen.

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0641 Jeroen Roest Lq

Fuze Tea 

Coca-Cola introduceerde Fuze Tea in Nederland in 2018 en ze gebruiken verschillende festivals om dit nieuwe merk aan het publiek te introduceren. In het Fuze Tea Treehouse konden de bezoekers verschillende soorten ijsthee proeven en een gratis massage krijgen. “Het idee was een moment voor jezelf te hebben tijdens de drukte van het festival. Dat past goed bij de slogan van Fuze Tea: 'Serve yourself a little me-time’.”

180629 Down The Rabbit Hole Dtrh Mojo 0110 Jeroen Roest Lq

Apple Bandit Cider Bar

De cidercategorie wint snel aan populariteit in Nederland en Heineken is hier in 2016 op ingesprongen. Ze activeren deze categorie nu op festivals, met hun grootste merk: Apple Bandit. In het gebied was een selectie van de cidermerken van Heineken beschikbaar, zoals Blind Pig, Stassen en Bulmer's. Apple Bandit had zijn eigen gebied waar festivalbezoekers alle ciders konden uitproberen. Van Santen: “Het is een verfrissend alternatief voor wijn of bier, dat goed past bij de zomerse sfeer op festivals. Dat zien we ook terug in de groei van het verkochte volume. In de Apple Bandit Cider Bar konden veel mensen kennismaken met ciders.” Overigens konden mannen ook gratis hun haar laten knippen door de beroemde Nederlandse barbers van 'Schorem'.


Foto's: Jeroen Roest