Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Lipton komt met buien blouse voor Nederlandse festivalzomers

Redactie Livescope 10 juni 2018

Lipton presenteert zich als de 'official sponsor of your summer'. Met de Nederlandse onvoorspelbare zomers kan dat niet alleen met een frisse icetea. Lipton bedacht daarom een slimme oplossing om die slogan ook waar te maken op een verregend festivalterrein: De Buien Blouse.

De Buien Blouse is een kruising tussen een poncho en een Hawaii-blouse: waterdicht en stijlvol. De blouse wordt via een webshop verkocht en op de festivals als Solar, Strafwerk, Electronic Family en Consert at Sea. Op die festivals is Lipton ook zichtbaar is met een eigen bar: de Lipton T-Room. 

Millennials

Lipton richt zich met deze campagne duidelijk op millennials, blijkt uit een reactie van Valerie Vos, brand manager bij Lipton Ice Tea, op Fonk.nl. "Aan het weer kunnen we niet heel veel veranderen. Wel kunnen we manieren bedenken om er op een positieve manier mee om te gaan. Daar is de Buien Blouse perfect voor." 

Videoclip

De Buien Blouse wordt gelanceerd met een videoclip met Jayh en Piet Paulusma. Vos: "Met alleen traditionele ‘push’ marketing trekken we onze doelgroep millennials niet meer aan. Dan moet je met content komen die millennials graag willen zien."