Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

LG draait festivalwasje op Bonnaroo

Pieter Van der Meer 28 juni 2018

Bij een festival denk je niet direct aan schone kleding. Zeker na drie dagen stof, modder en een paar gemorste biertjes verder ruiken de meeste outfits niet meer naar rozen. Voor veel festivalgangers hoort die vuile was bij het festivalgevoel, maar voor wie er frisser bij wil lopen had LG op het Amerikaanse Bonnaroo Festival een uitkomst: de LG LaundROO Lounge.

Op de legendarische 'farm' in Machester, Tennessee (VS) werd van 7 tot 12 juni voor de 17e keer het Bonnaroo Music and Art Festival georganiseerd. De line-up werd gevormd door een mix van artiesten als Eminem, The Killers, Muse, Kaskade en Bon Iver. Het festival kent een aantal grote sponsors die op het 283 hectare grote festivalterrein volop ruimte kregen om zich te presenteren bij het publiek. Tussen merken als Lays, Bacardi en M&M's vielen vooral LG en Asics op met hun activaties. 

LG LaundRoo

Schone kleding staan niet bepaald hoog op de prioriteit bij festivalgangers. Toch wist LG dat idee tijdens Bonnaroo naar de wasmand te verwijzen. Want in de LG LaundRoo Lounge wist het electronicamerk een grote groep festivalgangers aan te spreken die toch een wasje wilde draaien. LG bood een complete was en vouw service met 50 wasmachines en drogers, plus een aantal LG Styler stoomreinigings machines voor de fijnere jurkjes en blouses. 

Lg Vintage

Behalve met witgoed was de lounge ook uitgerust met LG OLED tv's om op te gamen, zodat het wachten op de was ook nog leuk werd. Naast de lounge had LG ook nog een kledingruilwinkel ingericht, waarvoor Vintageshop 'What Comes Around Comes Around' ruim 2500 kledingstukken had meegebracht naar het festival om te ruilen. Festivalgangers konden kledingadvies krijgen van stylisten en hun oude kleding achterlaten, die vervolgens gewassen en gestreken in de kledingrekken terug werden gehangen. Kledingstukken die aan het einde van het festival geen nieuwe eigenaar hadden gevonden, werden aan een lokale festivalpartner gedoneerd.

Asics 

Asics

Asics viel tijdens Bonnarroo op twee manieren op door zich net even anders te presenteren. Het hardloopmerk bracht het hardlopen naar het festivalterrein met een laagdrempelige 5 km Roo-Run. Deelnemers kregen een goodiebag en twee maanden toegang tot een trainingsapp van Asics. Buiten het loopevenement had Asics ook een kleurrijke tent ingericht op het Well(ness) Plaza waar festivalgangers een persoonlijke bandana konden laten maken. Met meditatie-experts gaf Asics daar een mooie invulling aan de slogan 'Sound mind, Sound body'. 

Bron: Livenation