Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Appels en Solar: korting met Kanzi Coins

Remco Tervoort 8 juni 2018

Solar Festival is in veertien jaar uitgegroeid tot een van de meest interessante en populairste muziekevenementen van Nederland. Het festival kent ook geregeld verrassende activaties van merken. Dit jaar is Kanzi, bekend van de appels, een van de partners. In aanloop naar de editie van dit jaar kon je sparen voor korting op je ticket door middel van zogenaamde Kanzi Coins. We nemen je mee in deze activatie.

Je hebt ze vast weleens zien liggen in de supermarkt of bij de groenteboer: Kanzi appels. Wat je misschien niet wist is dat je met deze appels kunt sparen voor korting op producten en evenementen. Het eerste kwartaal van dit jaar was er voor festivalliefhebbers zelfs alle reden om meer appels te gaan eten, want de stickers op de appels konden worden ingeruild voor korting op Solar tickets. 

De stickers op de Kanzi appels bevatten namelijk een unieke code. Wanneer je deze code(s) invult op deze website of in de app van het bedrijf, dan maak je er zogenaamde digitale Kanzi Coins van. Bij 12 Kanzi Coins was je spaarkaart vol. Vanaf twee volle kaarten kon je een kortingsvoucher bestellen en daarmee 30% korting krijgen op Solar tickets. De actie is inmiddels afgelopen.

Seduce Life

Een leuke actie, maar op het eerste oog ook een wat vreemde combinatie: appels en een festival. Maar Kanzi is druk bezig zich te positioneren als een merk dat past bij een ‘avontuurlijk en kleurrijk leven’. Niet voor niets luidt de pay-off: Seduce Life. De combinatie met Solar ligt dan al meer voor de hand, want de merkbelofte van het festival is: ‘Built on creativity’. Bovendien bezoeken veel hoogopgeleide jongvolwassenen Solar; de doelgroep die Kanzi graag wil bereiken. Volgens Solar zijn de bezoekers daarnaast ‘avontuurlijk en spontaan’. Dus met de sponsoring van het festival en de actie met de Kanzi Coins kan een nieuwe doelgroep bereikt worden en worden de huidige klanten beloond voor hun merktrouw.

We zijn benieuwd of Kanzi en Solar op het festival nog een vervolg geven aan de campagne.


Headerfoto: Facebook.com@KanziApple.nederland