Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

7 opvallende activaties op Pinkpop

Remco Tervoort 19 juni 2018

Pinkpop is het langstlopende jaarlijks terugkerende popfestival ter wereld en kent ook een aantal zeer trouwe partners. Het festival heeft eveneens een sterke band met de regio Limburg – getuige ook de verlenging van het contract met de gemeente Landgraaf tot 2040. De betrokkenheid van de partners bij Pinkpop is ook terug te zien in de activaties.

Brand

Al tientallen jaren is Brand één van de hoofdsponsors van Pinkpop. Het Limburgse biermerk heeft een sterke connectie met het festival. Een aantal jaar geleden kwam Brand met een opvallende activatie: een gigantisch bierkrat, dat dient als panoramadek vanwaar de bezoekers een prachtig uitzicht hebben over het festivalterrein. Het 17 meter hoge dek is een ware publiekstrekker. Onder het panoramadek bevindt zich de Brand Bijzondere Bieren Bar. In deze bar kun je als bezoeker genieten van negen verschillende speciaalbieren: Weizen, Session IPA, Blond, IPA, Lentebock, Ongefilterd Pilsener, Weizen 0.0, Imperator en UP.

180617 Pinkpop Mojo 1091 Jeroen Roest Apple Bandit

Apple Bandit

Heineken focust zich sinds een aantal jaar op ciders en activeert een van hun meest belangrijke merken op diverse festival: Apple Bandit. Tijdens Pinkpop was er een speciale Apple Bandit Cider Bar, waar bezoekers van de frisse smaak van de cider konden genieten.

180617 Pinkpop Mojo 1055 Jeroen Roest Fuze Tea

Coca-Cola

Coca-Cola heeft in 2018 Fuze Tea in Nederland geïntroduceerd en promoot de frisdrank via verschillende festivals. Op Pinkpop stond het Fuze Tea Treehouse, waar fans konden relaxen, muziek luisteren en natuurlijk genieten van Fuze Tea. 

180617 Pinkpop Mojo 1350 Jeroen Roest Rode Kruis

Rode Kruis 

Met ‘Break the Silence Disco’ vraagt het Rode Kruis op een luchtige manier aandacht voor ongedocumenteerden. Tijdens de stille disco delen jongeren zonder verblijfsvergunning hun levensverhaal en favoriete muziek met bezoekers. De silent disco is altijd een van de favorieten onder festivalbezoekers en daarom is dit een perfecte manier om hen in contact te brengen met een zwaar onderwerp.

180617 Pinkpop Mojo 1043 Jeroen Roest Amnesty

Amnesty International

Denk je aan Pinkpop, dan denk je aan roze petjes. Al 17 jaar worden de petjes op het festival verkocht. Het partnership tussen Pinkpop en Amnesty International is uniek. In al die jaren zijn er duizenden petjes verkocht en de opbrengsten komen volledig ten goede aan Amnesty. Amnesty voert ook dit jaar actie voor Mensenrechtenactivisten over de hele wereld. Bezoekers konden hun handtekening zetten voor een ander of een potje oneerlijk tafelvoetbal spelen.

180617 Pinkpop Mojo 1396 Jeroen Roest Brigthlands

Brightlands

Brightlands was voor het tweede jaar op rij naamgever van een stage op Pinkpop. De Brightlands Stage was dit jaar zelfs het decor van het allereerste optreden van het festival. Het partnership werd geactiveerd met onder meer een winactie. Bezoekers konden een foto van zichzelf maken bij de stage en die posten via hun eigen Twitter- of Instagram-account, met de hashtag #brightlandspp2018. 

Pinkpop Iba Parkstad

IBA

Ook IBA Parkstad was dit jaar naamgever van een podium op Pinkpop. IBA Parkstad was tijdens het festival actief aanwezig op het terrein. Een promotieteam zette tijdelijke tattoo’s. Bij de stand van IBA konden foto’s gemaakt worden van de IBA 'Trots op Parkstad' tattoo en gepost op de eigen accounts op Facebook, Twitter of Instagram met de hashtag #IBAPARKSTAD. Daarmee maakte men kans op twee weekendkaarten voor de 50e editie van Pinkpop 2019 of een ballonvaart over Parkstad! 


Foto's: Jeroen Roest