Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

5 activaties bij The Great Escape

Redactie Livescope 7 juni 2018

The Great Espace staat bekend als het festival voor nieuwe muziek. De Britse badplaats Brighton stond van 17 tot en met 19 mei met 40 podia bomvol nieuw talent. Merken als Dr. Martens, YouTube en Fender bereikten met eigen stages ook een nieuw publiek.

1. YouTube

YouTube was voor het eerst een officiële partner van The Great Espcape. Dat was goed zichtbaar toen YouTube op vrijdag de nieuwe Beach Club overnam onder de noemer 'YouTube Presents'. De videostreamingdienst verzorgde op vrijdagavond een top line-up met onder andere NAO. In de aankleding van het podium was  YouTube herkenbaar met veel rood decor en verlichting. Door dat hele plaatje was het podium echt van YouTube. 

You Tube

2. Dr. Martens

Het doel van Dr. Martens is om opstandige en baanbrekende artiesten te ondersteunen, omdat die ook bij de stijl van het modemerk passen. Op The Great Espace deed Dr. Martens dat voor de zesde keer met een eigen podium. Mixcloud en Reprezend Radio zorgde dat de punkrock ook op een speciale Dr. Martens On Air Mixcloud was te beluisteren. 

Drmartens Tge

3. Evan Williams

Whisky-merk Evan Williams debuteerde op The Great Escape met een eigen podium gedurende het hele festivalweekend. Het was een hotspot voor echte muziekliefhebbers met blues en akoestische sessies die duidelijk aansloegen bij het publiek: alle avonden waren uitverkocht. Evan Williams haalde daarmee de KPI's om het merk vast te leggen als kwaliteits whisky, maar vooral ook als een supporter van kwaliteits grass-roots muzikanten. 

Op social media was Evan Williams ook actief met dit soort beelden: 

Evan Williams Adv

4. Fender

Fender had als officiele partner voor de tweede keer op rij de Fender Stage & Artist Studio ingericht tijdens The Great Escape. Gitarenmerk Fender was daar een ware partner voor artiesten en publiek. In de middag werden intieme akoestische sessies gepland met talenten als Declan McKenna en Johnny Warr. Met een geheim optreden van Nothing but Thieves kon Fender unieke content maken om te gebruiken op de kanalen van Fender: 

5. Sennheiser

Sennheiser kwam naar The Great Escape met een eigen tourbus. Deze Sennheiser Tour Bus was exclusief voor artiesten de "coolest place to hang out". Het merk kon zo in een unieke intieme omgeving aan haar database van artiesten bouwen. Buiten de bus werden door het festival speciale Sennheiser Sessions geprogrammeerd.

Sennheiser Tge