Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

UEFA maakt crossover naar muziek met Dua Lipa en Rita Ora

Redactie Livescope 18 mei 2018

De Europese voetbalbond UEFA zoekt de verbinding tussen voetbal en muziek. Tijdens de Champions League Finale in Kiev zorgt sponsor Pepsi voor een optreden van Dua Lipa. Daarnaast start de UEFA met Rita Ora een nauwe samenwerking om de Together #WePlayStrong-campagne te promoten.

UEFA heeft al drie jaar met Pepsi een partnership voor de opening van de Champions League Finale. Dit jaar verzorgt Pepsi op 26 mei in Kiev een optreden van Dua Lipa. Guy-Laurent Epstein, UEFA Events SA Marketing Director: “Pepsi staat voor het samenbrengen van muziek, entertainment en sport. De Champions League Finale is daar de ideale gelegenheid voor." 

UEFA sponsor Rita Ora

De samenwerking met Rita Ora gaat verder dan een eenmalig optreden tijdens een voetbalwedstrijd. De UEFA is de officiële sponsor geworden van de komende Europese tournee van Rita Ora. In deze ‘The Girls Tour’ doet Ora 13 landen aan in Europa aandoet, waaronder Nederland. Daarnaast wordt Rita Ora ook ambassadeur van de Together #WePlayStrong campagne, die meisjes en jonge vrouwen moet aanmoedigen om te gaan voetballen. 

'Vrouwelijke empowernment'

"De waarden van Together #WePlayStrong centreren zich niet alleen rondom voetbal, maar ook rondom vrouwelijke empowerment en gelijkheid. Daarom sta ik voor de volle honderd procent achter deze campagne”, liet Rita Ora weten, die in het verleden ook een endorsement had met Adidas.

Rita Ora

Peter Willems, hoofd marketing en sponsorship activiteiten bij UEFA, voegde toe: "We zijn verheugd om Rita Ora aan boord te hebben voor Together #WePlayStrong. Wij geloven dat we een perfect partnership hebben opgezet dat er toe zal leiden dat meisjesvoetbal in heel Europa zal groeien. Dit partnership zal verrassende onderdelen hebben die UEFA helpen om een connectie te maken met de wereld van jonge vrouwen door middel van muziek, entertainment, fashion en sport.”