Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Robeco kiest na dertig jaar SummerNights voor andere strategie

Pieter Van der Meer 8 mei 2018

Na 30 jaar komt er een einde aan de succesvolle sponsorsamenwerking tussen Robeco en de zomerprogrammering van Het Concertgebouw. De jubileumeditie van 2018 is de laatste die de naam Robeco SummerNights zal dragen. Robeco zal de aandacht verleggen van cultuur naar educatie. Het Concertgebouw ambieert een voortzetting van de zomerconcerten met een nieuwe partner in 2019.

Met het einde van Robeco als sponsor van de zomerconcerten eindigt een van de langstlopende culturele partnerships van Nederland. Begonnen in 1989 als een bescheiden muziekfestival met een handvol concerten in de toen nog cultuurluwe zomer, zijn de Robeco SummerNights uitgegroeid uit tot een jaarlijks evenement waar veel bezoekers naar uitkijken. Honderden orkesten, musici en concerten in uiteenlopende genres passeerden de afgelopen jaren de revue. Honderdduizenden muziekliefhebbers bezochten de zomerconcerten.

Twee Sponsorringen


In het sponsorvak werd deze unieke samenwerking ook gezien en gewaardeerd. Maar liefst twee keer wisten Robeco en Het Concertgebouw een Sponsorring, de prijzen voor de beste sponsorcase, te bemachtigen: in 2003 in de categorie Kunst met de Robeco Zomerconcerten en in 2014 een oevreprijs met de Robeco SummerNights. 

Muziek toegankelijk voor iedereen

Gilbert Van Hassel, CEO Robeco: "We kijken terug op drie decennia aan prachtige zomeravonden. We hebben samen met Het Concertgebouw muziek op een innovatieve wijze voor iedereen toegankelijk gemaakt, net zoals we dat met beleggen hebben gedaan. Nu vinden wij het tijd om de aandacht te verleggen van cultuur naar educatie. Via een nieuw op te richten stichting, de Robeco Foundation, willen wij helpen gelijkwaardige kansen te creëren voor schoolgaande kinderen in minder bevoorrechte posities door hun talentontwikkeling te stimuleren.”

Trots

Simon Reinink, Algemeen Directeur van Het Concertgebouw, vertelt: "Het Concertgebouw kijkt met veel trots terug op de 30-jarige sponsorsamenwerking met Robeco. Mede dankzij Robeco heeft Het Concertgebouw dertig zomers lang een rijk gevuld en gevarieerd concertprogramma kunnen presenteren. Uniek in de historie van Het Concertgebouw."