Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Activatie kick-offs bij EDC Las Vegas

Redactie Livescope 30 mei 2018

Het festivalseizoen is geopend! De hoogtste tijd om alvast naar een aantal activaties voor de komende festivals te kijken. Eerder deze maand waren bij EDC Las Vegas al kickoffs van een aantal merken als Red Bull, YouTube en Uber te zien.

Electric Daysie Carnival, beter bekend als EDC, beleefde van 18 tot 22 mei de 22ste editie. Dit driedaagse dancefestival met acht podia, meer dan 150 acts, kunstinstallaties en achtbanen trekt jaarlijks meer dan 400.000 bezoekers. De organisatie noemt zijn festivalgangers de 'headliners' onder het motto: You are the heart of EDC. You are the headliner'

Red Bull

Redbull Edc

Red Bull pakte uit op EDC Las Vegas met vier branded tenten voor de verkoop van het energiedrankje. Dit jaar was extra focus gelegd op de Festival Can: het blikje dat  Red Bull samen met het creative team van Live Nation ontwikkelde. Op dit blikje zit UV-technologie waardoor tekst in het donker oplicht. Red Bull lanceerde op EDC ook een speciale festivalbeker voor een nieuwe cocktail onder de naam "The Headliner". Met 30.000 verkochte bekers was dit een grote hit. 

Uber

Uber Edc

Uber zorgde op EDC Las Vegas dat 3600 festivalgangers per dag van en naar het festivalterrein werden vervoerd. In een grote loungetent konden bezoekers op hun Uber-rit wachten met gratis water, telefoonladers en een livestream van het festival.

Aura Mugler 

Aura Mugler

EDC Las Vegas werd door Aura Mugler gebruikt om een nieuw parfum te lanceren. Dat deed het merk tegenover de mainstage met een opvallende experience waar vrouwelijke bezoekers geursamples en tijdelijke tattoos konden krijgen. 

Hotels.com

Hotelbookingsite Hotels.com was in de officiële EDC Vegas-app geïntegreerd als 'presenting partner'. De button 'Where to stay' was direct gelinkt aan een bookingsite van Hotel.com met hotels in de buurt van het festival. 

Smirnoff

Smirnoff Edc

The Smirnoff Surround Experience bracht 'headliners' letterlijk naar een andere wereld. Van buiten af zagen zij een rode tent, maar eenmaal binnen kwamen ze tussen de discoballen en slingers terecht. Elke hoek van de tent stond in het teken van een van de vier Smirnoff-smaken. 

Corona

Corona Edc

Op het Corona Electric Beach werden festivalgangers naar een strandfeest meegenomen met palmbomen, zomerse beats, zonnebrillen en zand aan de voeten. Precies waar het zomerse drankje voor verkoeling kan zorgen.

Bron: 'Live Nation EDC Las Vegas Sponsorship overview'