Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

De brand headliners van Coachella 2018

Pieter Van der Meer 17 april 2018

Met headliners The Weeknd, Beyoncé en Eminem heeft Coachella weer twee weekenden gevuld met topnamen. Ook op het gebied van sponsors weet het festival in Indio, Californië, ieder jaar topmerken aan zich te verbinden. We zetten de meest opvallende activaties van Coachella 2018 op een rij.

Het zesdaagse festival Coachella is al jaren een interessant event voor merken gebleken. Met een line-up die vaak nog uitgebreid wordt met gastoptredens, zoals afgelopen weekend Dr. Dre en 50 Cent bij Eminem, zijn bezoekers verzekerd van een onvergetelijke festivalervaring. De ticketprijzen van gemiddeld 429 dollar geven al aan dat de Coachella-gangers veel te besteden hebben. Time berekende dat bezoekers van het festival in de woestijn van Indio, Calfinornië, alles bij elkaar tussen de 627 en 2.347 dollar uitgeven.  

Sponsor line-up 

De line-up van officiële sponsors van Coachella liegt er daarom ook niet om: Adidas, T-Mobile, Mariott, American Express, Google en HP willen maar wat graag hun merk onder de aandacht bij de festivalbezoekers. We geven een aantal voorbeelden van merkactivaties bij Coachella 2018.

T-Mobile

Voor wie geen kaartje voor Coachella kon bemachtigen, bood T-Mobile een uitkomst: een livestream op YouTube. Zo kon de thuisblijver ook de comebackshow van Beyonce met haar Destini's Child-zusters zien.

Adidas

Aan de vooravond van Coachella opende Adidas in Palm Springs de deuren van een pop-up store waar het merk een nieuw schoenmodel presenteerde: de Ultra Boost Clima. Adidas presenteerde het als de ideale schoen voor in de hete Coachella Valley: een luchtige sneaker met veel gaatjes. Met twee grote billboards vlak voor de woestijn herinnerde Adidas bezoekers van het festival nog om in de shop nog een paar van hun luchtige sloffen te kopen.

Boostclima4 2

American Express

Met de slogan "Your wristband gets you in, your amex®, gets you more", zorgt creditcardmaatschappij American Express op Coachella voor een VIP-beleving onder haar kaarthouders. Bezoekers hoeven alleen hun American Express-creditcard te koppelen aan hun polsbandje en ze krijgen toegang tot de exclusieve AMEX Card Member Club en andere extra's op het festivalterrein. 

BMW

Met de #RoadtoCoachella gebruikt autofabrikant BMW Coachella om de volledige elektrische modellen (BMWi) onder de aandacht te brengen bij de festivalgangers. Opvallender is de campagne rond een kleurig design van de BMW i8 Coupe. John Courley, frontman van headliner Portugal. The Man mocht daarbij zijn creativiteit loslaten op de Duitse stekkerauto.

HP 

HP richt zich op de meer creatieve bezoeker van Coachella met The Antartic: een 360 graden videoshow met muziek van St. Vincent. Bezoekers kunnen in de speciale dome met airco even in een zitzak ploffen en genieten van een acht minuten durende multimediashow. HP wil hiermee haar vooruitstrevende technologie en mogelijkheden aan de creatives van Coachella laten zien. 

Antarctic Julian C000567 Smaller

Mariott Groupe

Voor Coachella-gangers die het festivalgevoel met camping willen inruilen voor een luxer verblijf heeft Mariott de oplossing: een luxe thema tent. De acht yurts zijn door de hotelgroep ingericht naar het voorbeeld van hun kamers in Dubai, Barcelona, Bali of Hollywood. Festivalgangers en leden van een speciaal loyaliteitsprogramma van Mariott hebben zo toegang tot luxe als een privé douche, gevulde mini-koelkast en 24-uurs bewaking. 



Foto: Flickr (CC) / Alan Paone