Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

De beste muziekactivaties van Heineken

Redactie Livescope 9 maart 2018

Heineken nam in 2015 het stokje over van Grolsch als sponsor van Lowlands. Eerder dat jaar was het merk ook prominent aanwezig op onder andere North Sea Jazz, Down the Rabbit Hole, Defqon.1 en Pitch. Heineken heeft hiermee een stevige positie ingenomen in de festivalmarkt. Tijd voor een overzicht van de vijf mooiste, spannendste en meest succesvolle muzikale sponsoracties van het bekende biermerk met de rode ster.

De megakrat

Brand Megakrat

Sinds 1989 heeft Heineken het Limburgse Brand onder de hoede en dat biermerk is al sinds de begindagen hoofdsponsor van Pinkpop. Als een vierkante piramide van Cheops neemt deze indrukwekkende bierkrat het centrale punt in op het festivalterrein. Behalve een zeer effectieve blikvanger doet het tientallen meters hoge bouwwerk ook dienst als een panoramadek, waarop de bezoekers kunnen genieten van een prachtig uitzicht over het festival en het glooiende Limburgse landschap.

De partyboot

Desparodas Partyboot

Ook het hippe tequilabier Desperados vaart onder de Heinekenvlag. Letterlijk in dit geval, want op het jonge en kunstzinnige festival Down the Rabbit Hole organiseerde Desperados een groot feest op het water. Gedurende het hele festival vormden zich lange rijen voor de loopplank naar de boot waarop honderden festivalgangers onderdeel werden van een exclusief feestje.

De Star Club

Heineken lijkt zich goed te beseffen hoe je de festivalgangers aan het bewegen krijgt en dus op een feestelijke manier bij je merk betrekt. De Heineken Starclub is een goed voorbeeld van een doordachte en effectieve festivalactivatie waarbij het merk echt een relevant onderdeel van het evenement vormt. En hoewel de Starclub aanzienlijk meer ruimte biedt dan de Desperadosboot, zorgt de omgeving ook hier weer voor een gevoel van exclusiviteit.

De Silent Disco

De vroege vogels kunnen op Lowlands al helemaal los gaan in de stille disco-activatie van Heineken. Omdat de organisatie geen vergunning kan krijgen voor een muziekprogrammering op donderdag (wanneer toch al duizenden festivalgangers naar Biddinghuizen trekken), is deze creatieve oplossing bedacht om het publiek op te warmen voordat het festival een dag later echt van start gaat.