Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

'Poppodium van de toekomst' Effenaar lanceert AR-advertentie

Remco Tervoort 3 oktober 2018

Nieuwe technologieën als augmented reality en virtual reality worden steeds vaker gebruikt in de muziekwereld. De Effenaar laat nu zien wat de mogelijkheden van deze technieken zijn. Het Eindhovense poppodium heeft een augmented reality-advertentie geplaatst in het muziekblad OOR.

Met augmented reality leg je een extra laag over de werkelijkheid. U2 introduceerde eerder dit jaar al een AR-app die helpt bij de storytelling rondom concerten.

De Effenaar introduceert als eerste poppodium een augmented reality-advertentie. Wie de Effenaar Exprience app downloadt, ‘Neon Signs’ opent en de advertentie scant, krijgt voorproefjes te zien van de shows van My Baby, Khruangbin en Father John Misty. 

XL-versie

De scanbare advertentie zal naast OOR ook verschijnen in het MUD Magazine, in het programmaboekje van het Rotterdamse festival Left Of The Dial en in de nieuwe programmaflyer van de Effenaar. Daarnaast wordt in oktober een XL-versie gelanceerd waarbij het complete Effenaar-gebouw tot leven komt met extra AR lagen, beeld en geluid wanneer je voor het pand staat. 

Muziekbeleving

De Effenaar laat met het project zien dat ze het poppodium van de toekomst zijn op het gebied van nieuwe technologie en muziekbeleving. Sinds dit voorjaar kun je bij de Effenaar al experimenteren met virtual reality en het poppodium introduceerde samen met Dutch Rose Media de eerste mixed reality escape room.