Maandelijkse e-mail met de nieuwste en meest interessante artikelen.

Yes! Je bent nu ingeschreven voor de Livescope nieuwsbrief!

Check
 
 

Bedrijven uit eventindustrie maken circulaire ambitie bekend tijdens ADE Green

Remco Tervoort 17 oktober 2018

Tijdens het Amsterdam Dance Event lanceren Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van Infrastructuur en Waterstaat, DJ Sam Feldt en diverse andere partners de campagne Plastic Promise. Het doel is verantwoord plasticgebruik binnen de evenementenindustrie te stimuleren.

Onder meer Heineken sprak tijdens de ADE Green-conferentie in Amsterdam een ‘Plastic Promise’ uit. De bierbrouwer streeft ernaar om binnen drie jaar minimaal 50% van alle plastic bekers door herbruikbare cups te vervangen of hoogwaardig te recyclen. Naast Heineken nemen nog 25 andere bedrijven deel aan de campagne.

"Heineken is de grootste festivalsponsor van Nederland", zegt Zita Schellekens, directeur Corporate Affairs Heineken Nederland. "Op veel evenementen, klein en groot, worden onze merken geschonken. Veelal in plastic bekers voor eenmalig gebruik. Die belanden vaak op de grond en komen in de verbrandingsoven terecht. Dat moet anders. We gaan echt stappen zetten op het gebied van duurzaamheid en streven naar 100% circulariteit op termijn. Heineken wil een zo circulair mogelijk alternatief ontwikkelen voor eenmalig gebruik van plastic bekers."

Duurzaamheidspioniers 

Via het platform van Plastic Promise kunnen bijvoorbeeld ook drankmerken en andere leveranciers hun naam verbinden aan dit initiatief en hun doelen op het gebied van verantwoord plasticgebruik bekendmaken.

Bedrijven die zich aansluiten worden onderdeel van een groeiende groep duurzaamheidspioniers, waarbij ze de mogelijkheid krijgen hun kennis en netwerk te verbreden en te versterken.

Plastic Promise is een initiatief van Green Events Nederland en de Green Deal ‘Afvalvrije Festivals’. Dit project wordt ondersteund door het ministerie van Infrastructuur & Waterstaat.